Strefa ćwiczeń Street Workout.

Kilka dni fizycznej pracy wspólnie z pracownikami Urzędu Gminy i już można korzystać z nowych atrakcji kompleksu sportowo –rekreacyjnego w Ciepielowie. Nasza sportowo – rekreacyjna wizytówka Gminy Ciepielów od dzisiaj poszerza swoją ofertę o strefę do ćwiczeń Street Workout oraz zestawu ćwiczeń dla dzieci. Profesjonalna strefa do ćwiczeń Street Workout, to pierwsza taka strefa na terenie powiatu lipskiego i zwoleńskiego. Nasza Gmina zawsze stara się być innowacyjna i tworzyć nowoczesną ofertę dla swoich mieszkańców. Dziękuję wszystkim pracownikom za ponadstandardowe zaangażowanie przy montażu urządzeń, w szczególności panom: Mariuszowi Fabiszewskiemu, Marcinowi Bieleckiemu, Leszkowi Kornakowi, Radosławowi Drągowi, Janowi Wyrwichowi, Sylwestrowi Kosiorowi, Bogusławowi Skrzekowi. Street Workout to najszybciej rozwijający się sport uliczny w historii, to sport opierający się o ćwiczenia siłowe, wykorzystujące jedynie ciężar własnego ciała. Dal młodzieży i dorosłych przygotowaliśmy profesjonalną strefę firmy FLOWPARKS obejmującą zestaw ćwiczeń modułowych Flowparku w standardzie XXL. Dla najmłodszych przygotowaliśmy trzywieżowy zestaw rekreacyjny w skład którego wchodzi wiele funkcjonalnych elementów, m.in. linaria, przeplotnie, zjeżdżalnia, a nawet huśtawka – dzięki temu zarówno maluchy, jak i starsze dzieci będą się świetnie bawić! Jak zacząć trenować street workout? Jeśli wcześniej nie miałeś do czynienia z jakimś sportem siłowym, np. kulturystyką czy sztukami walki, twoje początki ze street workoutem mogą być trudne. Słabo wysportowane osoby muszą włożyć więcej wysiłku, aby nabrać wystarczającej siły i kondycji. Jeżeli dotąd nie uprawiałeś żadnego sportu, warto poświęcić miesiąc na trening ogólnorozwojowy wzmacniający wszystkie partie mięśni, a dopiero po tym czasie przejść do ćwiczeń kalistenicznych. Poniżej przedstawiamy przykłady ćwiczeń najczęściej spotykanych w street workoucie, które dzięki zamontowanym urządzeniom bez przeszkód można wykonywać na kompleksie sportowo – rekreacyjnym: -podciąganie na drążku – ćwiczenie to występuje w różnych wariantach, zarówno podstawowym, jak i np. z unoszeniem prostych nóg i dotykaniem stopami drążka (dzięki temu dodatkowo angażowane są mięśnie brzucha); – pompki na poręczach (dipy) – do tego ćwiczenia potrzebne są dwa stabilne, równoległe drążki, na których można się oprzeć i wykonywać wznosy tułowia, najłatwiej znaleźć je na specjalnych placach do street workoutu; – pompki na podwyższeniu – w przestrzeni miejskiej można pozwolić sobie na pompki w różnych wariantach, np. pompki z oparciem dłoni na parkowej ławce powodują, że mocniej pracują ramiona. Z kolei pompki ze stopami opartymi o ławkę (głową w dół) skuteczniej wzmacniają klatkę piersiową; – tuck planche – to ćwiczenie z pogranicza kulturystyki i akrobatyki, ponieważ bardzo ważne jest w nim utrzymanie równowagi. Polega na oparciu rąk na poręczach (jak do dipów) i przyciągnięciu kolan do klatki piersiowej. W ten sposób ciężar całego ciała spoczywa na ramionach. Należy wytrzymać w takiej pozycji jak najdłużej; – frog stand – ćwiczenie podobne do tuck planche, tyle że opieramy się nie na poręczach, a bezpośrednio na podłożu. Wymaga rozłożenia kolan na boki i oparcia ich o lekko zgięte łokcie; – human flag – „ludzka flaga” tak naprawdę wygląda bardziej jak figura akrobatyczna niż ćwiczenie siłowe. Polega na złapaniu pionowego słupka, uniesieniu ciała bokiem i utrzymaniu sylwetki (wyprostowanej od dłoni do stóp) w pozycji prostopadłej do podłoża. Human flag wymaga ogromnej siły rąk i korpusu; – przysiady – nie można zapominać o ćwiczeniach nóg, a do tego celu najlepiej nadają się przysiady. Aby zwiększyć ich efektywność, warto robić przysiady na jednej nodze (tzw. pistolety). Zapraszam wszystkich do korzystania z nowych urządzeń. Wystarczy tylko wyłączyć telewizor i wyjść z domu….

Reklamy